Retouren
Bij Websa kunt u zorgeloos retourneren. Retourneren kan in de volgende gevallen:
- Het product is beschadigd bij aankomst
- Het product werkt niet naar behoren
- De kwaliteit voldoet niet naar verwachting
- De omschrijving op de site komt niet overeen met het product
- De foto's op de site komen niet overeen met het product
- U heeft een ander product ontvangen dan besteld
- U heeft meer producten ontvangen dan besteld
- U heeft het verkeerde product besteld en wilt afzien van de aankoop
Algemene voorwaarden retourneren
Het is voor u van belang dat u kennis heeft genomen van de algemene voorwaarden van retourneren bij Websa.
Mag ik mijn bestelling te allen tijde retour sturen?
U heeft twee weken bedenktijd voor uw online aankopen bij Websa. Het recht op restitutie vervalt pas na 30 dagen na ontvangst van de bestelling. Retouren worden bij websa alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling -indien redelijkerwijs mogelijk- ongeschonden, in originele verpakking en in een verzenddoos worden geretourneerd. Bij producten die beschadigd zijn of gebruikssporen vertonen, behoudt websa zich het recht de schade in rekening te brengen.
Mag ik het product in gebruik nemen?
Nee, u mag het product niet in gebruik nemen.
Zijn er kosten verbonden aan het retourneren?
U dient de goederen onverwijld, doch in ieder geval niet later dan 14 dagen na de dag waarop u het besluit de overeenkomst te herroepen aan ons heeft medegedeeld, aan ons terug te zenden of te overhandigen. U bent op tijd als u de goederen terugstuurt voordat de termijn van 14 dagen is verstreken. De directe kosten van het terugzenden van de goederen komen voor uw rekening.
Ben ik aansprakelijkheid bij het retour zenden?
Bij het retour zenden willen wij u er graag op wijzen dat het verstandig is om het pakket aangetekend of met verzekerservice naar ons te versturen. De reden is dat het risico van retoursturen van pakketten bij u als consument ligt en de daarbij behorende bewijslast ook. Dit zijn de voorwaarden gesteld vanuit de bezorger.
Hoe kunt u het product retourneren?
Retouren worden alleen in behandeling genomen wanneer de bestelling -indien redelijkerwijs mogelijk- ongeschonden, in originele verpakking en in een verzenddoos worden geretourneerd. Wij adviseren de verzenddoos en originele pakking zorgvuldig open te maken, zodat u deze (indien nodig) weer kunt gebruiken om de bestelling terug te sturen.
Kan ik mijn bestelling direct aan de chauffeur/postbode geven of omruilen?
Dit is helaas niet mogelijk, u dient het pakket bij een (post)afgifte punt bij u in de omgeving af te geven.
Hoe snel wordt mijn retour verwerkt?
De ondernemer vergoedt alle betalingen van de consument, inclusief eventuele leveringskosten door de ondernemer in rekening gebracht voor het geretourneerde product, onverwijld doch binnen 14 dagen volgend op de dag waarop de consument hem de herroeping meldt( moment van ontbinding). De terugbetaling is kosteloos voor de consument. Als de consument heeft gekozen voor een duurdere methode van levering dan de goedkoopste standaardlevering, hoeft de ondernemer de bijkomende kosten voor de duurdere methode niet terug te betalen.
Mijn bestelling is niet compleet of beschadigd aangekomen, wat kan ik nu doen?
Als uw bestelling niet compleet of beschadigd is neemt u dan contact op met Websa. Wij zullen u helpen het probleem op te lossen!
Kan ik het retourproduct ook persoonlijk bij u afgeven?
U kunt uw product(en) retourneren bij onze vestiging in Hoogezand. Maakt u hiervoor wel eerst een afspraak. Voor het maken van een afspraak kunt u hier klikken.
Invullen van het retourformulier
Indien u een product wilt retourneren dient u te voldoen aan alle retourvoorwaarden.
U stuurt het product goed verpakt op naar:
- Meint Veningastraat 18-20
9601 KG Hoogezand
De bevestiging vanuit websa
U ontvangt een e-mail
Nadat u het retourformulier heeft ingevuld zullen wij zo spoedig mogelijk reageren. Mochten wij nog vragen hebben, dan zullen wij u telefonisch of per e-mail benaderen.
Retourneren van het product
Nadat u de bevestigende e-mail van Websa heeft gehad kunt u het product naar ons retourneren. Het retouradres zal in de e-mail staan.
Websa punten
Indien u een Websa club member bent en over het retour gestuurde product(en) Websa punten heeft ontvangen dan zullen wij deze punten in aftrek nemen. (alleen van toepassing als u een mijn websa account heeft).
Let op: nakoming van deze procedure is geen dwingende voorwaarde voor de uitoefening van het herroepingsrecht.
De afhandeling
Nadat u het product(en) retour heeft gestuurd ontvangt u van ons een bevestiging. Hierna zullen wij uw wens in het retourformulier verwerken. Indien u heeft gekozen voor:
Ik wil een nieuw exemplaar ontvangen
Na ontvangst van het retour gestuurde product(en) zullen wij u een nieuw product, indien op voorraad en nog leverbaar, sturen.
Ik wil een ander product
Indien u voor deze optie heeft gekozen, dan heeft u in het retourformulier aangegeven welk product(en) u wenst. Wij zullen het aankoopbedrag verrekenen met de door uw gekozen product(en). Indien u geld retour ontvangt zullen bij dit uiterlijk binnen 14 dagen naar u overmaken. Mocht u bij moeten betalen dan zult u een factuur van ons ontvangen.